Raamat “Miks ettevõtted muutuvad ja kuidas muudatusi juhtida? Muudatuste juhtimine inimkesksetes organisatsioonides.”

2023 suvel – minu esimesel ettevõtja-aasta suvel – läksid kõik mu kliendid korraga puhkama. Leidsin end olukorrast, kus mul oli jaksu, tahtmist, energiat, kuid ei olenud väljundit. Mida siis minusugune inimene teeb? Ei, ta ei puhka, vaid kirjutab raamatu! Tänaseks on raamat koostöös Äripäevaga ning ilmunud ning jõudnud juba ka paljude juhtide töölauale. Peale mõttetalguid kirjastajaga sai selle pealkirjaks “Miks ettevõtted muutuvad ja kuidas muudatusi juhtida? Muudatuste juhtimine inimkesksetes organisatsioonides”.

Muudatuste juhtimine ja inimkesksed organisatsioonid on vaieldamatult minu kaks lemmikteemat ning nende “katuste” alla mahub palju huvitavat. Liitsin enda jaoks huvipakkuvama kokku ja tulemusena valmis raamat, kus kirjas nii parimad praktikad, isiklikud lood ja kogemused ning minu enda loodud muudatuste juhtimise raamistik koos praktiliste näpunäidete ja töövahenditega.

Uurimustöö käigus avastasin, et olen esimene Eesti autor, kes kirjutab muudatuste juhtimisest ja inimkesksetest organisatsioonidest! Meil on mõlemast valdkonnast ilmunud küll tõlkekirjandust ning enamasti käsitletakse neid teemasid ka teineteisest lahus.

See raamat on muudatuste tellijatele, muudatusprojektide elluviijatele ning neis osalejatele, kelle huviks on kvaliteetne, tulemuslik ja inimkeskne elluviimine. Aga et me kõik juhime muudatusi (või satume nendesse), võib meil kõigil olla vajalik sellesse teemasse süveneda.

Raamat “Miks ettevõtted muutuvad ja kuidas muudatusi juhtida? Muudatuste juhtimine inimkesksetes organisatsioonides” on saadaval peale Äripäeva e-poe ning teiste raamatupoodide ka hästi varustatud raamatukogudes.

Tiina Sakkos “Miks ettevõtted muutuvad ja kuidas muudatusi juhtida? Muudatuste juhtimine inimkesksetes organisatsioonides.”

Lihtne, kuid sügav. Filosoofiline, aga praktiline. Igapäevane, aga erakordne. Pehme, kuid kindel. See on asjalik teejuht inimkeskse töökeskkonna loomiseks ja hoidmiseks. Head tulemused organisatsioonis ei tule ise. Tiina õpetab, kuidas neid luua. Haarab, sidustab ja mõtestab muudatuste juhtimise baastõed praktilise kogemuse najal lihtsasti tervikuks kokku.

Kadri Härginen, PhD

Advokaadibüroo Sorainen, partner ja vandeadvokaat

See on kohustuslik käsiraamat kõigile, kes soovivad juhtida ja mõista muudatuste protsessi. Raamatus on praktilisi näiteid, tööriistu ja strateegiaid, mis aitavad muudatuste juhtimise teha teadlikuks ja tulemuslikuks tegevuseks ning muuta organisatsioonid inimkesksemaks. Tiina on meisterlikult sidunud teooria päriselu kogemustega, mis muudab raamatu asendamatuks igale juhile ja organisatsiooni arengust huvitatud lugejale.

Kristina Lillemets

Tartu Ülikool, digiarengu juht

Kui soovid paremini mõista, miks mõnel õnnestub pealtnäha peaaegu alati, siis tutvu selle teekaardiga ja leiad enda jaoks mitmeid kasulikke tööriistu. Tiina on suutnud siia lehekülgedele tuua nii elulisi näiteid kui ka juhiseid ja seda müstilist muudatuste juhtimise teemat kõigile avanud. Kui sind motiveerivad muutused meie ümber, siis sellest raamatust saad oma majaka, mille toel tormidest läbi purjetada.

Martin Kuustik

Coop Pank, IT juht

Tiina on muudatustes sees olnud, neid juhtinud ja mõtestanud ning leidnud parimad meetodid seda tehes edukas olla ning muudatuste keskel olevaid inimesi toetada. Raamat aitab igapäevasest virvarrist välja tulla ning muudatusi pisut kaugemalt ja strateegilisemalt vaadelda, unustamata seejuures inimeseks olemist.

Liisa Alekask

Puidukoda, personali- ja kommunikatsioonijuht

Muudatused on sageli nagu ilm – harva on võimalik seda valida. Küll aga on võimalik omada ja valida varustust, millega sellesse sukeldud, ning nautida nii päikselist kui tormist ilma. Hea ettevalmistuse ja inimkeskse lähenemisega on võimalik sarnaselt lõõskava päikese või tormiga ka pea iga muudatus organisatsiooni jaoks edukaks kujundada.

Piret Seeman

Pikaajaline projekti- ja muudatuste juht