Muudatuste juhtimise loeng TalTechis

Mida sina laupäeva hommikuti teed? Puhkad? Jalutad? Mina olen praegusel eluperioodil enamasti trennis. Seekord tahan aga rääkida hoopis millestki muust kui trennist.

Olen aastaid imetlenud neid sihikindlaid inimesi, kes oma vaba aja pühendavad uute teadmiste omandamisele. Paljud neist õpivad nädalavahetustel ja õhtuti, et arendada oma teadmisi – oskusi ja seeläbi enda ellu uusi võimalusi tekitada. Mis seal salata – olen ka ise selles rollis olnud ning teatud eluperioodil iga vaba hetke ainult õppimisse suunanud.

Hiljuti sain võimaluse külastada TalTechi personalijuhtimise magistrantide seltskonda ja rääkida muudatuste juhtimisest. Mailis Neppo kutsus mind oma organisatsioonikommunikatsiooni loengusse jagama praktilisi teadmisi ja kogemusi muudatuste juhtimisest. Loomulikult keskendusime seal muudatuste juhtimisele laiemalt, kuid panen siia kirja mõned teemad, millel seekord pikemalt peatusime.

Miks muudatused on väljakutsuvad?

Organisatsioonides toimub pidevalt muutusi – olgu selleks protsesside ümberkorraldused, uued IT-süsteemid või suuremad strateegilised muudatused. Kuid sageli jäävad muudatused poolikuks, vastupanu on tugev ja lõpptulemust ei saavutata. Tihti arvatakse, et muudatused on midagi, mida saab teha kõige muu kõrvalt, kuid tegelikult vajavad need teadlikku ja sihipärast juhtimist.

Arutlesime loengus, kuidas saavutada muutuste edukas elluviimine. Esimeseks sammuks on selge visiooni loomine ja selle inimestele arusaadavaks tegemine – oluline on vastata küsimustele, miks muudatus vajalik on, millist probleemi lahendatakse ja millist kasu see kõigile osapooltele toob. Lisaks on tähtis tuvastada muudatuse mõjusfäär, määratleda rollid ja planeerida kommunikatsioon ning riskijuhtimine.

Vastupanu – loomulik osa muudatusest

Üheks keskseks teemaks oli vastupanu mõistmine ja sellega teadlikult tegelemine. Vastupanu on täiesti normaalne ja loomulik reaktsioon muutusele. Edu saavutamiseks tuleb inimesi kaasata ja anda neile võimalus oma muresid ja ettepanekuid jagada. Muutuse protsess peab olema piisavalt paindlik, et vajadusel kohanduda ja lahendada esilekerkivaid probleeme. Samal ajal tuleb hoida tiimitunne ja pühendumus kõrgel – just need loovad tugeva aluse, millele muutusi üles ehitada.

♦ Kui sul tekkis huvi muudatuste juhtimise vastu, siis telli mind sel teemal rääkima!

Või telli mu kirjutatud raamat Miks ettevõtted muutuvad ja kuidas muudatusi juhtida? Muudatuste juhtimine inimkesksetes organisatsioonides”.

 

♦♦♦♦♦

📣 Mul on kaks kirge: inimkesksed organisatsioonid ja muudatuste juhtimine! Kui vajad selles valdkonnas tuge, olen sinu jaoks olemas kui koolitaja ja mentor või interim juht.

Valiku minu poolt pakutavatest teenustest leiad teenuste lehelt. Samas, iga organisatsiooniga koostöö on unikaalne ning seepärast räägime läbi, kuidas saan just sinule vajalikku väärtust pakkuda! Minu töiste tegemiste portfelli saad vaadata LinkedInist.

📩 Saada mulle sõnum LinkedIni või kirjuta tiina@sakkos.ee