Muudatuste juhtimine
Iga projekt, uus teenus või töökorralduse ringitegemine on ka muudatus

Tunned, et organisatsioon vajab muutust…
… aga ei tea, kuidas või millest alustada?
See mõte – midagi peaks muutuma, sest vanaviisi enam ei saa, aga uutmoodi veel ei oska – vaevab organisatsiooni juhte ikka ja jälle. Võib-olla on midagi muutunud välistes faktorites, mis tekitab tungiva vajaduse sisemise muudatuse järele? Või käivad ühed ja samad probleemid kummitamas ning segavad juba igapäevast toimimist? Kliendid ei ole rahul, töötajad tahaks teisiti, aga kust võtta see aeg ja energia igapäevaste tegemiste kõrvalt, et tegeleda uuenduste ja muutustega?
Statistika näitab, et üle 70% muudatustest kukub läbi, kuna nendesse ei ole kaasatud õigeid osalisi, pole pööratud tähelepanu uutele vajaminevatele oskustele, muudatust eestvedavatel inimestel pole piisavalt aega või on kommunikatsioon muudatusest puudulik. Või on muutus disainitud selliselt, et “uus elukorraldus” on nii ebamugav, et see lihtsalt ei juurdugi.
Muudatuste juhtimine organisatsioonis on üks omamoodi kunst. Olen seda nii õppinud, kuid eelkõige praktiseerinud ning ajapikku aru saanud, et see on töö, mida mulle teha meeldib. Ma tean, et saab teha hästi! Minu mitmekülgne kogemuste pagas erinevate funktsioonide juhtimisest toetab muudatuste läbiviimisel ka organisatasiooni kui terviku tajumist ning on oluline suurepärase lõpptulemuse saavutamiseks.
Edukas muudatus ei toimu ainult paberil, vaid seda elab ja hingab kogu organisatsioon.
Teeme muudatusi koos ja edukalt!
Kuidas saan väärtust luua?
Selgitame välja, mis probleemi me lahendame.
Et kuskilt alustada, on vaja aru saada, mis probleem lahendamist vajab. Vastus määrab selle, mida ja miks tegema hakkame.
Kuhu me peaks muudatusega jõudma?
Kirjeldame ära, milline on see “ideaalne” seisund või koht, kus ettevõte end näeb. Millal see peaks juhtuma?
Erinevad võimalikud lahendused.
Igale probleemile on alati mitmeid võimalikke lahendusi ning koostöö käigus selgub, milline neist valida.
Viime muudatuse ellu!
See kõlab nüüd pealkirjana lihtsalt, kuid piltlikult öeldes kuulub siia punkti kogu maailm, mis jääb plaani tegemise ja eduka muudatuse toimumise vahele.
Mis vormis saan aidata?
Pakun välja kaks moodust:
- Olen ettevõttes töötava muudatust ellu viiva juhi väline tugi. Minu ülesandeks on sel juhul toetada muudatuse eestvedajat kogu oma teadmiste ja oskuste pagasiga.
- Liitun ettevõttega ja võtan rolli, mis muudatust ellu viib.
Pikk kogemus juhtide muudatusi ja arengut
Minu kogemustepagasisse kuulub teeninduse, IT ning HR ja ettevõtte kultuuri juhtimine. EMT (praegune Telia), Eesti Energia, Bang&Olufsen ja Proekspoert on olnud need ettevõtted, milles pikemalt töötades on mul olnud võimalus lisaks tavapärastele rollist tulenevatele tööülesannetele ka suuremaid ja väiksemaid muudatusi ellu viia. Mu vastutuseks olnud enamasti kas midagi muuta või nullist luua. Nii olen juhtinud muudatusi näiteks ettevõtte strateegias ja igapäevatöös, IT süsteemide arenduses, töökultuuris ning teenustes.
Praegugi loome koostöös klientide ja partneritega lahendusi, mis toetavad arengut, aitavad vajalikke missioone ellu viia ning muudavad igapäevase tööelu tähendusrikkaks, tulemuslikuks ja inspireerivaks. Tunnen, et just läbi muudatuste juhtimise ja teiste mentordamise saan enim kaasa aidata organisatsiooni eesmärkide saavutamisele.
Minu CV leiad Linkedinist ja põhjuse, miks mulle muudatused meeldivad – siit lehelt!