Kuidas sündis mu raamat „Miks ettevõtted muutuvad ja kuidas muudatusi juhtida” – ja miks see Äripäeva TOP-is on?
Kas see oli mu kauaaegne unistus? Ei. Kas see juhtus iseenesest? Peaaegu.
2024. aasta Äripäeva raamatumüügi TOP-is olla on suur rõõm – eriti, kui see juhtus üsna loomulikult ja ilma kindla plaanita. Minu koostöös Äripäevaga ilmunud raamat „Miks ettevõtted muutuvad ja kuidas muudatusi juhtida? Muudatuste juhtimine inimkesksetes organisatsioonides“ pole selline projekt, mille idee oleks mul aastaid peas küpsenud. See ei olnud minu pikaaegne eesmärk. See lihtsalt… juhtus.
Kuidas raamat sündis?
Kui miski nii konkteetne asi nagu raamat valmis saab, siis päris juhuslikult see ei juhtu – raamat sündis ikka läbi reaalse pühendumise ja praktilise tegutsemise. Kuid ilma liigse survestamiseta, ilma lubadusteta ja range plaanita. Täpselt nii, nagu vahel parimad asjad elus juhtuvadki: kui lase end hetkel juhtida, kuulad iseennast ja astud järgmise sammu siis, kui see tundub õige.
Muudatuste juhtimine on olnud minu töö ja kirg juba aastaid. Inimesed ja organisatsioonid on pidevas muutumises, kuid just see inimlik pool – muutuste mõtestamine, sellesse kaasamine, vastupanu ja hirmudega tegelemine, sisemine valmisolek, julgus otsustada – on sageli see, mis määrab, kas muutus õnnestub või jääb soiku. See teadmine kandis mind läbi kogu raamatu kirjutamise protsessi.
Tagasiside, mis kinnitab valikut
Raamatu ilmumisest saadik olen saanud palju sooja ja ausat tagasisidet. On olnud ootamatuid jagamisi, uusi tutvusi, inspireerivaid arutelusid ja uusi koostööpakkumisi. Kõik see on kinnitanud mulle üht olulist õppetundi:
“Kui kuulad iseennast, lased hirmudest lahti ja teed seda, mis hetkes õige tundub, siis hakkavadki “õiged” asjad juhtuma.”
Planeerimine on kahtlemata oluline – eriti juhtimises ja muudatuste protsessides. Aga vahel tasub ka elul lasta oma kaardid lauale laduda ja usaldada, et õiged uksed avanevad täpselt siis, kui oled valmis neist sisse astuma.
Mida sina kuulad – hirme või sisetunnet?
See raamat sündis sisetunde pealt, aga mitte tühjalt kohalt. Selle taga on aastatepikkune töö organisatsioonidega, juhtide mentordamine, koolitused ja praktiline kogemus muutuste juhtimisel. Kuid lõppkokkuvõttes oli see just julgus alustada – ilma garantii või tulemuseta – mis pani protsessi käima. Tegelesin nii kirjutamise käigus kui hiljem toimetajate ning proovilugejate märkmeid üle lugedes paljude hirmudega iseendas. Kuna raamatu kirjutamiseks ma ennast eelnevas elus valmistanud ei olnud, siis nüüd sain paralleelselt läbi elada kõike – alustades imposter sündroomist kuni iseendaga leppimiseni.
💛 Ja sina? Millal viimati tegid midagi, mis oli vähemalt natuke hirmutav, justkui polnud loogiline ja tavapärane, aga tundus õige?
Raamat “Miks ettevõtted muutuvad ja kuidas muudatusi juhtida?” on müügil Äripäeva e-poes ning soovitusi saad lugeda siitsamast kodulehelt.
Kui soovid rääkida muudatustest oma organisatsioonis või vajad tuge juhtimisega seotud teemadel, kirjuta mulle – räägime.
♦♦♦♦♦
📣 Mul on kaks kirge: inimkesksed organisatsioonid ja muudatuste juhtimine! Kui vajad selles valdkonnas tuge, olen sinu jaoks olemas kui koolitaja ja mentor või interim juht.
Valiku minu poolt pakutavatest teenustest leiad teenuste lehelt. Minu töiste tegemiste portfelli saad vaadata LinkedInist.
📩 Saada mulle sõnum LinkedIni või kirjuta tiina@sakkos.ee